23 Nisan 2017 Pazar

Data Binding

Android uygulama geliştirirken UI ile java sınıflarını birbirine bağlamanın en sıkıcı işlerden biri olduğu bilinir . Bu sebeptendir ki bu amaçla kullanılan Butterknife şu android geliştiricileri arasında en popüler kütüphanlerden biri haline geldi . Son zamanlarda sıkıntıyı farketmiş olucaklar ki Google/IO 2015 te yeni data binding support library i tanıttı . Bu kütüphane sayesinde itemlerinizi tek tek  arayüzden findByViewId ile yakalayıp ardından onları cast edip -hataya gayet açık yöntemler- ardından onlara tek tekmodelinizdeki ilgili parametreleri doldurmak gibi zahmetli bir işten kurtulabilirsiniz . Kullanımı gayet basit tutulan kütüphanenin örneğini sayfanın en altındaki linkten bulabilirsiniz .

STEP 1 (Temel)
İlk olarak kütüphaneyi kullanabilmeniz için build.gradle dosyanızdan dataBinding i aktif hale getirmeniz yeterli . "Gradle version minimum 1.5.0 olmalı !"

...android {
compileSdkVersion ...
buildToolsVersion ...
defaultConfig {...}
dataBinding { enabled = true }
 ...
} 

Kullancağınız layout dosyalarında ise dikkat etmeniz gereken ilk şey "<layout>" tag' ile başlayıp derleyiciye bu dosyayı bind etmesi gerektiğini belirtmektir.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<layout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android">
<RelativeLayout 
  android:layout_width="match_parent" 
  android:layout_height="match_parent">
 
     <TextView android:id="@+id/text"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="Hello World!" />

</RelativeLayout>
</layout>

Tebrikler artık findByViewId methodundan kurtuldunuz . Bu dosyadaki itemlerinizi direk activity sınıfınızdan kullanabilirsiniz .

@Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState);
final ActivityMainBinding activityMainBinding = DataBindingUtil.setContentView( this, R.layout.activity_main);
activityMainBinding.text.setText("Hello World Test"); }
STEP 2(Arayüze Müdahale)
Android binding library yukarıda da görüldüğü gibi ilk etapta findByViewId ile araryüzü activity e bağlama zorunluluğunu ortadan kaldırmıştır . Tabi sadece bununla sınırlı olmayan kütüphane ile modellerinizi de bu arayüz itemlerine zahmetsiz init edebilirsiniz .

Bunun için ilk yapmanız gereken layout dosyanızda kullancağınız model i "<data>" tag i içerinde belirtmek .

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> 
<layout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android">
  <data>
      <variable 
           name="testModel"
           type="com.example.databinding.Test" />
  </data>

<RelativeLayout 
   android:layout_width="match_parent" 
   android:layout_height="match_parent"> 
<TextView 
        android:id="@+id/text"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content" 
        android:text="@{testModel.textStr}" />

 </RelativeLayout> 
</layout>
Örnekte kullanılacak olan TestModel i sadece textStr adında bir string içeren basit bir pojo modeli olarak düşünebilirsiniz . TextView altında bulunan android:text="@{testModel.textStr}" tagi bu textview a modeldeki textStr nin doldurulacağı anlamına gelir . Artık tek yapmanız gereken activity sınıfınızdan arayüze modelinizi setlemek .

@Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        
        final ActivityMainBinding activityMainBinding = DataBindingUtil.setContentView(
                this, R.layout.activity_main);
        Test test = new Test("Hello World Test 2");
        activityMainBinding.setTestModel(test);
    }
Kullanımı gayet basit tutulan kütüphanenin örneğini linkten bulabilirsiniz . -Picasso ile image nasıl eklenir , layout a logic nasıl yazılır linkte mevcut -

0 yorum:

Yorum Gönder